Deze prijs is inclusief € 3.94 afvalbeheersbijdrage
Let op! De levertijd is afhankelijk van de actuele beschikbaarheid leverancier welke wij je bij bestelling zullen melden.
Power through mud and loose soil with our Terrain-Attack tread design. Its massive tread blocks are designed to deliver incredible grip from any angle of approach, and Mud-Phobic Bars release compacted mud for continued traction.
Take on Earth’s toughest terrain with advanced Krawl-TEK compound that enhances grip on rock and slick surfaces. Plus, a Linear Flex Zone allows the tire to flex and envelop objects in aired-down driving situations.
Go places others only dream of, thanks to race-proven advancements. CoreGard Max Technology uses a thick sidewall shield and specialized compound to help guard against sharp objects, while Traction-Armor Sidewall Sculpture helps prevent sidewall splitting.
• Helps prevent sidewall splitting and puncturing, thanks to race-proven technology derived from the BFGoodrich® Baja T/A® KR3 tire.
• Helps protect the critical sidewall failure zone with increased sidewall thickness.
• Helps guard the upper shoulder area against snags or splits
• Boosts traction capabilities in mud and snow thanks to a notched shoulder design.
Massive tread blocks are designed to deliver incredible grip from any angle of approach.
Allows the tire to flex and envelop objects in aired-down situations.
Enhances grip on rock and other slick surfaces.
(1) Based on internal mud traction testing (2016) vs. the BFGoodrich® Mud-Terrain T/A® KM2 tire in size LT265/70R17 using a 2014 Jeep Wrangler Rubicon. Actual on-road results may vary.
(2) Based on internal mud traction and dry rock traction testing (2016) vs. the BFGoodrich®Mud-Terrain T/A® KM2 tire in size LT265/70R17 using a 2014 Jeep Wrangler Rubicon. Actual on-road results may vary.
(3) Based on internal sidewall puncture testing (2016) vs. the BFGoodrich® Mud-Terrain T/A® KM2 tire in size LT265/70R17. Actual on-road results may vary
Omschrijving | Specificaties |
---|---|
Maat | 285/75R16 |
Index | 116/113Q |
Categorie | Mud Terrain |
Geschikt voor | 20% weg - 80% terrein |
Breedte B (mm)* | ± 285 |
Diameter ø (mm)* | ± 834 |
Omtrek © (mm)* | ± 2544 |
Voor velgen * | 7,5 - 9,5 J25.38 |
Zijkant | WL |
E - keurmerk | ✔ |
Dot | ✔ |
M+S aanduiding | ✘ |
Nieuwe band | ✔ |
Het linker gedeelte van het label kenmerkt de bijdrage van de band aan het brandstofverbruik en aan de uitstoot van CO2.
Banden vertegenwoordigen ongeveer 20% van het brandstofverbruik van voertuigen, vooral gezien hun rolweerstand. Een lagere rolweerstand kan dus gevoelig bijdragen tot de energie-efficiëntie van het wegtransport en daardoor aan de vermindering van de uitstoot (CO2). Het is deze rolweerstandswaarde, gemeten op een simulatietoestel, die de graad van de band bepaalt.
Het verschil in rolweerstand is aanzienlijk en vertegenwoordigt een technologische evolutie van meerdere bandengeneraties.
Voor een personenwagen is de impact op het brandstofverbruik tussen een A-band en een G-band zeer aanzienlijk, namelijk ongeveer 0,5 l / 100 km.
Ofwel ongeveer 80 liter brandstof / jaar (voor 15.000 km / jaar).
Meer dan € 100 / jaar voor een benzinevoertuig (aan een brandstofprijs van € 1,30 / liter)
Hoewel de economische impact voor de consument zeer groot is, is de milieu-impact dit nog des te meer omdat dit verschil in verbruik overeenstemt met een uitstoot van 12 g CO2 per km.
Het rechter gedeelte van het label kenmerkt de prestaties van de band in remsituaties op nat wegdek. De metingen zijn uitgevoerd op een voertuig volgens de voorwaarden die bepaald zijn door de Europese regelgeving (snelheid, kenmerken van de piste, hoogte van het water, temperatuur, ...).
De graad wordt bepaald door de prestaties van de geteste band te vergelijken met een referentieband.
Het verschil in remafstand tussen een voertuig dat uitgerust is met banden van categorie A en een voertuig dat uitgerust is met banden van categorie F bedraagt meer dan 18 meter.
Het lawaai dat veroorzaakt wordt door het verkeer is een groot ongemak. Het onderste deel van het label betreft het geluidsniveau van de band buiten het voertuig, dus niet het lawaai dat door de bestuurder in zijn voertuig wordt waargenomen. Het cijfer drukt het geluidsniveau uit in decibels.
© 2023 www.onderdelen4x4.nl - Powered by Shoppagina.nl