Novoleen is een merknaam van Seilflechter.
Novoleen is speciaal ontwikkeld als liertouw, en gemaakt op dezelfde basissamenstelling als Dyneema. Maar dan beter geschikt als liertouw!
Kortom:
Een absolute aanrader bij gebruik van een Snatch Strap KERR Kinetisch touw
Veel lichter en minder gevaarlijk als een metalen D of Harp sluiting.
Uitermate geschikt voor de veeleisende gebruiker.
Zeer spoepel en goed schoon te houden.
In zakje met handleiding (Duits)
Merk: Seilflechter
Land van herkomst: Duitsland
Let op!
Voertuig Recovery - welk materiaal heeft u nodig?
Wat is er nu nodig voor uw 4x4. Dan stellen we eerst de vraag: wat wilt u met uw 4x4 gaan doen. Pas als we dat weten kunnen we u een goed advies geven en het juiste materiaal uitzoeken
Voertuig Recovery kunnen we onderscheiden in drie soorten:
Voor alle drie de soorten van Recovery is ander materiaal benodigd. Gaat u met uw 4x4 nooit de echte zware modder in dan hoeft u geen materiaal aan te schaffen dat ook geschikt is voor zware Recovery. U kan met lichter materiaal uit de problemen komen. Nadeel is dan wel, dat als u ooit eens onverhoopt onderdeel wordt van een zware Recovery, uw materiaal eigenlijk te licht is en kapot kan gaan.
Gaat u echter ook de zwaarst mogelijke uitdaging in met diepe blubberbakken en zware klei, dan is alleen het zwaarste materiaal goed genoeg waarbij aangetekend moet worden dat zware Recovery met sleeplinten zonder rek volgens ons niet aan te bevelen is.
Welk materiaal:
Als rekenregel kan het totale voertuiggewicht aangehouden worden, incl. chauffeur, gereedschap en alles wat er in zit. Niet dus de bijrijder, die is buiten aan het spelen als het voertuig vast zit.
Voor lichte Recovery doen we dit gewicht maal drie. Zoek materiaal uit dat de breeksterkte heeft dat drie keer het voertuiggewicht benaderd.
Voor middelzware Recovery doen we dit gewicht maal vier. Zoek materiaal uit dat de breeksterkte heeft dat vier keer het voertuiggewicht benaderd.
Voor zware Recovery doen we dit gewicht maal vijf. Zoek materiaal uit dat de breeksterkte heeft dat vijf keer het voertuiggewicht benaderd. Met als vaste uitzonderingsregel: Voor lange en brede voertuigen zoals de lange Patrol, de Dodge W200, de Chevy K30 en andere vergelijkbare grote voertuigen, ronden we de uitkomst altijd af naar boven, eigenlijk doen we het liefst zelfs het gewicht keer 6.
De Kinetische touwen hebben een breeksterkte, dit is de breeksterkte zoals aangegeven. Sleeplinten echter hebben bij een aanslagbelasting (piekbelasting) een breeksterkte die maar iets meer is dan de helft van de opgegeven breeksterkte. Dus een sleeplint van 7 ton zal bij lostrekken met een ruk al breken bij 4 ton
© 2024 www.onderdelen4x4.nl - Powered by Shoppagina.nl