Geen producten (0)
Geen producten (0)

Seilflechter Soft Shackle Touw Schakel van 4 tot 12 Ton met handig trekkoord

€ 20,00 (inclusief btw 21%)
Specificaties
Bruto gewicht 2,00 Kg
Omschrijving

Novoleen is een merknaam van Seilflechter.
Novoleen is speciaal ontwikkeld als liertouw, en gemaakt op dezelfde basissamenstelling als Dyneema. Maar dan beter geschikt als liertouw!

Kortom:

  • De veilige en lichte touw soft schakel ipv metalen D schakel.
  • Gemaakt van Novoleen, de supersterke Seilflechter vezel.
  • Geteste breeksterkte minimaal 4000 Kg tot 12000 kg.
  • Van ca. 6-7 mm dik en een diameter van ca. 80 mm tot ca. 12 mm dik tot een diameter van ca. 170 mm.
  • Voorzien van handig gekleurd touwtje (resp. blauw, geel, groen of zwart) om te openen.

Een absolute aanrader bij gebruik van een Snatch Strap KERR Kinetisch touw
Veel lichter en minder gevaarlijk als een metalen D of Harp sluiting.
Uitermate geschikt voor de veeleisende gebruiker.
Zeer spoepel en goed schoon te houden.
In zakje met handleiding (Duits)

Merk: Seilflechter
Land van herkomst:  Duitsland 

Let op!

Voertuig Recovery - welk materiaal heeft u nodig?
Wat is er nu nodig voor uw 4x4. Dan stellen we eerst de vraag: wat wilt u met uw 4x4 gaan doen. Pas als we dat weten kunnen we u een goed advies geven en het juiste materiaal uitzoeken

Voertuig Recovery kunnen we onderscheiden in drie soorten:

  • De lichte Recovery – bijvoorbeeld het voertuig staat te spinnen op nat gras
  • De middelzware Recovery – bijvoorbeeld het voertuig is weggezakt in los zand
  • De zware Recovery – bijvoorbeeld het voertuig is tot het chassis in de modder weggezakt

Voor alle drie de soorten van Recovery is ander materiaal benodigd. Gaat u met uw 4x4 nooit de echte zware modder in dan hoeft u geen materiaal aan te schaffen dat ook geschikt is voor zware Recovery. U kan met lichter materiaal uit de problemen komen. Nadeel is dan wel, dat als u ooit eens onverhoopt onderdeel wordt van een zware Recovery, uw materiaal eigenlijk te licht is en kapot kan gaan.

Gaat u echter ook de zwaarst mogelijke uitdaging in met diepe blubberbakken en zware klei, dan is alleen het zwaarste materiaal goed genoeg waarbij aangetekend moet worden dat zware Recovery met sleeplinten zonder rek volgens ons niet aan te bevelen is.

Welk materiaal:
Als rekenregel kan het totale voertuiggewicht aangehouden worden, incl. chauffeur, gereedschap en alles wat er in zit. Niet dus de bijrijder, die is buiten aan het spelen als het voertuig vast zit.

Voor lichte Recovery doen we dit gewicht maal drie. Zoek materiaal uit dat de breeksterkte heeft dat drie keer het voertuiggewicht benaderd.
Voor middelzware Recovery doen we dit gewicht maal vier. Zoek materiaal uit dat de breeksterkte heeft dat vier keer het voertuiggewicht benaderd.
Voor zware Recovery doen we dit gewicht maal vijf. Zoek materiaal uit dat de breeksterkte heeft dat vijf keer het voertuiggewicht benaderd. Met als vaste uitzonderingsregel: Voor lange en brede voertuigen zoals de lange Patrol, de Dodge W200, de Chevy K30 en andere vergelijkbare grote voertuigen, ronden we de uitkomst altijd af naar boven, eigenlijk doen we het liefst zelfs het gewicht keer 6.

De Kinetische touwen hebben een breeksterkte, dit is de breeksterkte zoals aangegeven. Sleeplinten echter hebben bij een aanslagbelasting (piekbelasting) een breeksterkte die maar iets meer is dan de helft van de opgegeven breeksterkte. Dus een sleeplint van 7 ton zal bij lostrekken met een ruk al breken bij 4 ton

Reacties
Facebook